Likwidacja szkód komunikacyjnych dostępna w całej Polsce
Dzięki naszej rozbudowanej sieci blisko 400 serwisów, możemy zaoferować likwidację szkód komunikacyjnych w całej Polsce.
Nasza sieć obejmuje blisko 400 serwisów zlokalizowanych w kilkuset miastach na terenie całego kraju. W sytuacji, gdy Twój pojazd zostanie uszkodzony w wyniku wypadku lub kolizji, nasza firma oferuje kompleksową likwidację szkód komunikacyjnych, dostępną 24 godziny na dobę. Wystarczy zadzwonić na naszą całodobową infolinię, a nasi specjaliści zajmą się zgłoszeniem szkody do ubezpieczyciela oraz organizacją pomocy drogowej i naprawy pojazdu.
Zajmiemy się kompleksowo obsługą Twojego zgłoszenia i naprawimy uszkodzony pojazd. Nasza pomoc jest bezpłatna!
Wystarczy jeden telefon i Twoją sprawą zajmą się profesjonaliści. Jesteśmy dla Ciebie dostępni 24/7!
W przypadku szkody komunikacyjnej wystarczy telefon na całodobową infolinię Compet. Nasz specjalista ds. likwidacji szkód zgłosi dane zdarzenia do ubezpieczyciela i zorganizuje pomoc drogową- transport pojazdu do wybranego serwisu. Wystarczy telefon do Compet.
Jak przebiega likwidacja szkód po wypadkach komunikacyjnych?
Likwidacja szkody po wypadku – jak przebiega?
Priorytetem jest bezpieczeństwo, tak więc jeśli dojdzie do stłuczki lub wypadku, należy przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo osób biorących udział w zdarzeniu. Może być konieczne wezwanie służb ratunkowych.
Następnie trzeba zabezpieczyć miejsce zdarzenia i wezwać pomoc. W serwisach Compet istnieje możliwość uzyskania pomocy drogowej oraz zapewnienia auta zastępczego na czas likwidacji szkody.
W każdym przypadku wartość szkody określa profesjonalny rzeczoznawca. Osoba poszkodowana lub sprawca zdarzenia z uszkodzonym pojazdem musi wyrazić zgodę na przystąpienie do procesu likwidacji szkody i upoważnić do tego serwis, by mógł w jego imieniu kontaktować się z ubezpieczycielem.
Ważne będą dokumenty – muszą zawierać informacje kontaktowe umożliwiające weryfikację danych, takie jak adres i nazwisko, jak również numer zdarzenia. Dzięki temu zakład ubezpieczeń będzie mógł szybko przystąpić do dalszych kroków. Gdy wysyłamy dokumenty internetowo, zachowajmy porządek wśród plików poświadczających zdarzenie. Przesłanie kompletu informacji jest bardzo istotne.
Likwidacja szkody z OC sprawcy.
Wiele osób zastanawia się, co zrobić, jeśli przydarzyła się kolizja nie z naszej winy, czyli co zrobić po szkodzie z OC sprawcy, czy lepszym wyjściem jest zgłoszenie szkody u swojego ubezpieczyciela, czy ubezpieczyciela sprawcy. Najlepiej zgłosić szkodę do Centrum Obsługi Szkód Compet. Współpracujemy ze wszystkimi towarzystwami ubezpieczeniowymi a nasi specjaliści każdego dnia obsługują dziesiątki zgłoszeń.
Gdy w wyniku zdarzenia nasze auto zostało uszkodzone nie z naszej winy, należy nam się likwidacja szkody z ubezpieczenia OC sprawcy. Ustalenia między sprawca a poszkodowanym mogą się tutaj różnić, należy więc wszystko udokumentować i spisać i potwierdzić podpisami na odpowiednim oświadczeniu. Ważne jest szybkie zgłoszenie szkody oraz dokonanie czynności, które umożliwią nam sprawne uzyskanie odszkodowania i likwidację szkody.
Warto wiedzieć, że w ciągu siedmiu dni od zgłoszenia ubezpieczyciel musi zarejestrować szkodę, a w ciągu 30 dni zgodnie z przepisami powinien wypłacić odszkodowanie. Proces przebiega zawsze według odgórnych przepisów i ustaleń, między innymi wynikających z umowy. Natomiast jeśli występuje problem z określeniem odpowiedzialności ubezpieczyciela, proces może się wydłużyć.
Szkoda całkowita – czy warto?
Kiedy szkoda całkowita jest orzekana? Jest orzekana przez rzeczoznawcę po wypadku, na podstawie wyceny pojazdu sprzed zdarzenia. Nie zawsze określa się zniszczenia w ten sposób. Czasem trudno określić, że miała miejsce szkoda całkowita. Ile procent pojazdu powinno być uszkodzone, aby ją orzec? Jak wspomniano wcześniej, zakłada się, że w sytuacji, gdy naprawy przekracza 100% wartości pojazdu.
Zdania na temat tego, czy warto naprawiać pojazd, który uległ takim zniszczeniom, są często podzielone. Ubezpieczyciele często wskazują na fakt, że koszt naprawy w takim wypadku jest nieekonomiczny lub przywrócenie auta do bezpiecznego stanu jest niemożliwa. Szkoda całkowita często skutkuje więc kasacją samochodu. Każdą szkodę należy rozpatrywać jednak indywidualnie.
Masz uszkodzony samochód? Dzwonisz na całodobowy numer +48 22 506 61 50 i zgłaszasz szkodę z OC lub AC.
Nasz specjalista ds. likwidacji szkód przyjmuje zgłoszenie i rejestruje sprawę w odpowiednim towarzystwie ubezpieczeniowym.
Wybrany serwis naprawia Twój samochód pod naszym nadzorem, zgodnie z technologią producenta.
Szkoda jest likwidowana z minimalnym zaangażowaniem Twojego czasu, a Ty po naprawie odbierasz sprawny i bezpieczny pojazd z serwisu.
Szybka likwidacja szkód we wszystkich markach samochodów
Likwidujemy szkody w autach wszystkich marek, z naciskiem na najczęściej spotykane: Toyota, Ford, Opel, Nissan, Volkswagen, BMW, Audi, Renault, Kia i Hyundai. Nasza rozbudowana sieć blisko 400 serwisów w całej Polsce zapewnia szybkie i sprawne usunięcie szkód, niezależnie od marki Twojego pojazdu. Skorzystaj z naszej kompleksowej oferty i powierz swoje auto w ręce ekspertów.
Dowiedz się więcej o likwidacji szkód komunikacyjnych w wybranych miastach:
FAQ - Likwidacja szkód
Co to znaczy likwidacja szkód?
Likwidacja szkód to proces obejmujący profesjonalne działania w przypadku szkody komunikacyjnej. Po zgłoszeniu zdarzenia specjalista ds. likwidacji szkód kontaktuje się z ubezpieczycielem, organizuje pomoc drogową, a także zajmuje się przeprowadzeniem procesu likwidacji szkody.
Jakie są etapy procesu likwidacji szkody?
Odpowiedź:
- Zabezpieczenie i pomoc drogowa: Priorytetem jest bezpieczeństwo, dlatego miejsce zdarzenia jest zabezpieczane, a w razie potrzeby udzielana jest pomoc drogowa.
- Kontakt z rzeczoznawcą: Profesjonalny rzeczoznawca określa wartość szkody. Osoba poszkodowana lub sprawca musi wyrazić zgodę na przystąpienie do procesu likwidacji szkody.
- Dokumentacja: Wymagane są dokumenty zawierające informacje kontaktowe i numer zdarzenia, umożliwiające weryfikację danych.
- Kontakt z ubezpieczycielem: Serwis kontaktuje się z ubezpieczycielem, przekazując dokumentację i podejmując dalsze kroki.
Jak długo trwa procedura likwidacji szkody?
Czas trwania likwidacji szkody zależy od indywidualnych okoliczności, ale zazwyczaj proces ten zajmuje kilka dni do kilku tygodni. Ubezpieczyciel ma obowiązek zarejestrować szkodę w ciągu siedmiu dni od zgłoszenia, a odszkodowanie powinno być wypłacone w ciągu 30 dni.
Jak przebiega likwidacja szkód po wypadkach komunikacyjnych?
Po wypadku konieczne jest zadbanie o bezpieczeństwo osób biorących udział w zdarzeniu. Następnie miejsce zdarzenia jest zabezpieczane, a pomoc drogowa oraz ewentualne auto zastępcze są organizowane przez serwisy Compet. Profesjonalny rzeczoznawca określa wartość szkody, a proces likwidacji szkody obejmuje kontakt z ubezpieczycielem i przekazywanie dokumentów.
Szkoda całkowita – czy warto?
Szkoda całkowita jest orzekana przez rzeczoznawcę na podstawie wyceny pojazdu sprzed zdarzenia. Jeśli koszt naprawy przekracza 100% wartości pojazdu, może być uznana za szkodę całkowitą. Decyzję o wartości naprawy i opłacalności podejmuje ubezpieczyciel. W niektórych przypadkach wartość naprawy może być nieekonomiczna, co skutkuje kasacją pojazdu.
Jak zlikwidować szkodę?
Aby zlikwidować szkodę, wystarczy zadzwonić na całodobową infolinię Compet. Nasz specjalista ds. likwidacji szkód zgłosi dane zdarzenia do ubezpieczyciela i zorganizuje pomoc drogową, w tym transport pojazdu do wybranego serwisu.
Co to jest postępowanie likwidacyjne?
Postępowanie likwidacyjne to proces, w którym dokonuje się oceny szkody zgłoszonej przez ubezpieczonego, ustala się wartość odszkodowania oraz organizuje naprawę lub wypłatę odpowiednich środków finansowych.
Na czym polega proces likwidacji szkody?
Proces likwidacji szkody obejmuje kilka etapów:
- Zabezpieczenie i pomoc drogowa: Zabezpieczenie miejsca zdarzenia i wezwanie pomocy drogowej.
- Kontakt z rzeczoznawcą: Ocena wartości szkody przez profesjonalnego rzeczoznawcę.
- Dokumentacja: Przygotowanie i przesłanie niezbędnych dokumentów do ubezpieczyciela.
- Kontakt z ubezpieczycielem: Przekazanie dokumentacji i dalsze kroki w procesie likwidacji szkody.
Jaki sposób likwidacji szkody wybrać?
Najlepiej zgłosić szkodę do Centrum Obsługi Szkód Compet, które współpracuje ze wszystkimi towarzystwami ubezpieczeniowymi. Specjaliści Compet pomogą wybrać najlepszą metodę likwidacji szkody, dostosowaną do konkretnej sytuacji.
Jakie dokumenty są potrzebne do likwidacji szkody?
Do likwidacji szkody będą potrzebne podstawowe dokumenty, takie jak dowód rejestracyjny pojazdu, polisa ubezpieczeniowa, prawo jazdy, oświadczenie o wypadku lub protokół policyjny (jeśli był wzywany patrol), a także dokumenty dotyczące szkody, np. zdjęcia uszkodzeń. Ubezpieczyciel może wymagać dodatkowych dokumentów w zależności od konkretnej sytuacji.
Jak działa bezpośrednia likwidacja szkód BLS?
Bezpośrednia Likwidacja Szkód (BLS) to system, w którym poszkodowany zgłasza szkodę bezpośrednio do swojego ubezpieczyciela, nawet jeśli szkoda została wyrządzona przez innego kierowcę. Ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca odszkodowanie, a następnie rozlicza się z ubezpieczycielem sprawcy szkody.
Ile kosztuje bezpośrednia likwidacja szkód BLS?
Bezpośrednia likwidacja szkód BLS jest zazwyczaj bezpłatna dla poszkodowanego, ponieważ koszty są pokrywane przez ubezpieczyciela w ramach polisy OC. Poszkodowany nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu korzystania z tego systemu.
Ile czasu ma likwidator szkód?
Likwidator szkód ma zazwyczaj 7 dni na rozpoczęcie procesu likwidacji szkody od momentu jej zgłoszenia. Ubezpieczyciel zgodnie z prawem ma 30 dni na wypłatę odszkodowania lub poinformowanie poszkodowanego o przedłużeniu tego terminu, jeśli pojawią się okoliczności wymagające dodatkowej weryfikacji.
Co lepsze – naprawa kosztorysowa czy bezgotówkowa?
Wybór między kosztorysem a naprawą bezgotówkową w warsztacie zależy od indywidualnych preferencji. Kosztorys polega na otrzymaniu pieniędzy od ubezpieczyciela na podstawie jego wyceny uszkodzeń. Otrzymasz określoną przez ubezpieczyciela kwotę i naprawę można zlecić dowolnemu warsztatowi, który u siebie wykona oględziny i wycenę, która nie zawsze pokrywa się z wyceną TU. Natomiast naprawa bezgotówkowa, gwarantuje, że jeśli serwis przedstawi kosztorys i zadba o jego zatwierdzenie przez TU, to naprawa zostanie wykonana zgodnie z warunkami Twojej polisy, czyli na zagwarantowanych w niej częściach, w serwisie, który dołoży starań o fachowość i jakość naprawy a Ciebie nie obciąży jej kosztami. Jest to wygodne rozwiązanie i eliminuje ryzyko niedoszacowania kosztów naprawy.
Co to jest naprawa bezgotówkowa?
Naprawa bezgotówkowa to usługa, w której poszkodowany nie musi opłacać naprawy z własnej kieszeni. Ubezpieczyciel rozlicza się bezpośrednio z warsztatem naprawczym, co oznacza, że wszystkie formalności związane z płatnością za naprawę są załatwiane pomiędzy warsztatem a ubezpieczycielem. Klient jedynie oddaje samochód do naprawy i odbiera go po jej zakończeniu.
Czy ubezpieczyciel może odmówić naprawy bezgotówkowej?
Ubezpieczyciel teoretycznie może odmówić naprawy bezgotówkowej, jeśli uzna, że koszty naprawy przekraczają wartość pojazdu (tzw. szkoda całkowita) lub gdy istnieją przesłanki wskazujące na oszustwo. W większości przypadków naprawa bezgotówkowa jest jednak preferowaną formą likwidacji szkody.
Jak oddać auto na naprawę bezgotówkową?
Aby oddać auto na naprawę bezgotówkową, wystarczy zgłosić szkodę do Compet i wspólnie z naszym doradcą wybrać serwis naprawczy w odpowiedniej dla siebie lokalizacji. Podczas wizyty w serwisie podpisuje się pełnomocnictwo, które pozwala warsztatowi na rozliczenie się bezpośrednio z ubezpieczycielem. Warto skorzystać z sieci serwisów Compet, które oferują pełną obsługę tego procesu.
Jak rozliczyć naprawę samochodu bezgotówkowo?
Rozliczenie naprawy bezgotówkowej odbywa się pomiędzy warsztatem a ubezpieczycielem. Warsztat przesyła rachunki do ubezpieczyciela, który pokrywa koszty naprawy zgodnie z zawartą umową. Poszkodowany nie musi angażować się w kwestie finansowe, a jedynie przekazuje auto do naprawy, podczas naprawy w serwisie z sieci Compet korzysta z bezpłatnego samochodu zastępczego i odbiera swój pojazd po zakończeniu prac. Oddać samochód, normalnie funkcjonować z pojazdem zastępczym, odebrać naprawiony pojazd- to wszystko, co dotyczy klienta-Ciebie. Centrala Compet i pracownicy serwisów o różnych kompetencjach, mają zdecydowanie więcej pracy i zadań do wykonania, abyś Ty był zadowolony z przebiegu całego procesu.
Czy można zrezygnować z naprawy bezgotówkowej?
Tak, można zrezygnować z naprawy bezgotówkowej. W takim przypadku ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie w formie pieniężnej na podstawie kosztorysu naprawy. Poszkodowany może wtedy samodzielnie zdecydować, gdzie i jak zlecić naprawę pojazdu.
Jak wyceniana jest szkoda?
Wycena szkody po wypadku komunikacyjnym odbywa się na podstawie oględzin pojazdu przez rzeczoznawcę. Ekspert dokładnie ocenia stan uszkodzeń, porównując go z wartością pojazdu sprzed wypadku. Proces ten obejmuje szczegółową analizę uszkodzeń zewnętrznych i wewnętrznych, a także uwzględnia koszt naprawy pojazdu, części zamiennych oraz robocizny. Na tej podstawie sporządzany jest kosztorys, który określa, czy naprawa pojazdu jest ekonomicznie opłacalna.
Co jest lepsze – kosztorys czy warsztat?
Wybór między kosztorysem a naprawą w warsztacie zależy od indywidualnych preferencji. W przypadku naprawy na podstawie kosztorysu, ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie bezpośrednio poszkodowanemu, który może zlecić naprawę w dowolnym serwisie. Z kolei naprawa w warsztacie odbywa się bezgotówkowo, a serwis rozlicza się bezpośrednio z ubezpieczycielem. Naprawa w warsztacie eliminuje konieczność martwienia się o formalności i zazwyczaj gwarantuje, że samochód będzie naprawiony zgodnie z technologią producenta, na oryginalnych częściach.