Poradnik motoryzacyjny

ServiceFlow – efektywne zarządzanie serwisem blacharsko-lakierniczym

Udostępnij znajomym
To, że szybko rozwijające się serwisy blacharsko-lakiernicze potrzebują sprawnego narzędzia do zarządzania procesami likwidacji szkód, jest jasne od kilku lat. Jasne jest także, że klienci tychże potrzebują rozwiązania, które w łatwy sposób pozwoli im na zarządzanie szkodowością i sprawny przepływ informacji oraz dokumentów.
 
Odpowiedzią na wszystkie potrzeby rynkowe, zarówno te ze strony serwisów, jak i te ze strony klientów, a także pośredników, jakimi są wszyscy operatorzy (sieci serwisowe, CFM-y, wypożyczalnie, firmy leasingowe, czy brokerzy), jest system ServiceFlow

Autorskie oprogramowanie ServiceFlow wyróżnia się przede wszystkim tym, że jest narzędziem, które jest stworzone od podstaw przez praktyków na potrzeby serwisu blacharsko-lakierniczego. Program był budowany latami, testowany w serwisie i udoskonalany. Obecnie serwis blacharsko-lakierniczy korzystający z ServiceFlow może w całości opierać wszystkie procesy na tym programie.

Program, oprócz standardowych funkcjonalności, jakie posiadają programy do zarządzania firmą (baza klientów, magazyn, fakturowanie), zawiera wiele dedykowanych rozwiązań dla likwidacji szkód w serwisie. Pozwala na przeprowadzenie każdego zlecenia od A do Z, zarządzanie samochodami zastępczymi, komunikację z różnymi podmiotami, a także na szeroko rozumianą kontrolę od strony zarządzającego serwisem, dzięki generowanym automatycznie codziennym raportom. Wspomaga codzienną pracę, m.in. dzięki personalizacji ścieżek obsługi różnych klientów ze względu na ich specyficzne wymagania, jak i zaczytanym jednolitym, praktycznym, jasnym procedurom i instrukcjom postępowania oraz wzorom dokumentów. Z systemem zsynchronizowane są aplikacje na smartfony, dla doradcy serwisowego, dla klienta oraz wkrótce dla hali napraw i dla obsługi RCP. Oferuje także szereg innych ciekawych i przydatnych rozwiązań, a wszystko po to, by w jak największym stopniu usprawnić komunikację i szybkość pracy



Codzienna praca serwisu.

Szkice, tabelki, notatki, tablice do planowania to już za mało. Żeby pracować efektywnie, doradca serwisowy musi skoncentrować się na zadaniach właściwych dla jego stanowiska i jednocześnie móc poruszać się po całym zakładzie. Gąszcz dokumentacji, setki zdjęć i skanów, stosy papierowych teczek oraz przechodzenie przez wielowątkowe procesy każdej sprawy w rozliczeniu z towarzystwami ubezpieczeniowymi, mailowanie i pilnowanie terminów to zmora wszystkich biur obsługi klienta. System 
ServiceFlow rozwiązuje ten problem, ponieważ kataloguje i hierarchizuje wszystkie sprawy w elektroniczne teczki szkodowe, z których każda posiada własne korespondencje, miejsce na dokumenty, ścieżki i statusy nadzorowane przez system. Dzięki połączeniu teczki elektronicznej z innymi modułami programu możliwe jest w każdej chwili i dla wszystkich użytkowników uzyskanie pełnej informacji na temat statusu danej naprawy.




Z perspektywy klienta.

Dziś, oprócz jakości, dla klienta liczy się sprawna komunikacja oraz bieżąca informacja, co dzieje się z jego samochodem oddanym do serwisu naprawczego. Do tej pory, żeby to sprawdzić, potrzebne było wykonanie telefonu, a często nawet kilku, a uzyskanie konkretnych informacji, na jakim etapie jest naprawa, było niełatwym zadaniem. System
ServiceFlow  wprowadza w tym zakresie rewolucję.

Klient może zainstalować aplikację mobilną
ServiceFlow dostępną w Google Play, dzięki której swobodnie kontaktuje się z doradcą, wymienia dokumenty, komunikuje się w formie czatu, w każdej chwili może podejrzeć status naprawy.





ServiceFlow to także narzędzie dla klientów flotowych, operatorów serwisowych i brokerów, które umożliwia im podłączenie się do serwisów pracujących już w tym systemie. Dzięki temu wymiana danych z serwisami odbywa się automatycznie, a w związku z tym, że serwisy używają programu do codziennej pracy, udostępniane dane są rzetelne, kompletne i pojawiają się na bieżąco.

Co jeszcze? Zarządzanie w komplecie.

Serwis blacharsko-lakierniczy może pobierać dane z programu DynaParts, który łączy wybranych dostawców części zamiennych do wszystkich marek. Dzięki temu zarządzanie przepływem napraw można oprzeć o takie informacje, jak daty dostaw, statusy realizacji, dostępność.

Często docenianą funkcjonalnością jest profesjonalny moduł do zarządzania autami zastępczymi, dzięki któremu serwisy w pełni nad nimi panują i zwiększają efektywność zarządzania własnym carparkiem.





Istotny jest także moduł fakturowy oraz połączony z nim moduł windykacyjny, które pozwalają w pełni zapanować nad przychodami i należnościami, generując automatyczne raporty.

Wszystkie powyższe, a także wiele innych funkcjonalności sprawiają, że
ServiceFlow jest kompletnym i kompleksowym narzędziem wspomagającym prowadzenie i zarządzanie serwisem blacharsko-lakierniczym.

Bieżące raportowanie dla właściciela, czy też dyrektora zarządzającego serwisem naprawczym to dziś konieczność, choć ze względu na brak czasu i odpowiednich narzędzi, dla wielu nieosiągalna. Każdy dzień funkcjonowania firmy to wypracowany realny wynik finansowy. W obecnych szybko zmieniających się warunkach ekonomicznych raportowanie wskaźników i wyników dopiero na koniec miesiąca staje się niebezpieczne.
ServiceFlow jest więc doskonałym narzędziem dla osób zarządzających, ponieważ automatycznie generuje najpotrzebniejsze raporty, które każdego dnia informują o ilości przyjętych i zrealizowanych zleceń, a także o wystawionych, opłaconych oraz zaległych fakturach, co pozwala realnie zapanować nad przepływami. Jako jedyny pozwala także na szacowanie rentowności poszczególnych kontraktów oraz całej firmy, w rozbiciu na poszczególne elementy, dzięki raportom i wskaźnikom, które można wygenerować w każdej chwili.

Dlaczego właśnie chmura?


ServiceFlow jest systemem on-line, działającym w chmurze. Od początku projektu interesowały nas tylko najnowocześniejsze i najbardziej bezpieczne rozwiązania. W obecnych czasach dynamiczny rozwój jest możliwy tylko dzięki korzystaniu z innowacyjnych rozwiązań w zakresie komunikacji, co stało się już standardem. Dzisiaj zupełnie normalne jest to, że z chmury korzystają instytucje najwyższego zaufania publicznego, jak również każdy z nas podglądając swój stan konta bankowego lub omijając korki na trasie do pracy.

Pozostanie serwisu przy tradycyjnych rozwiązaniach programistycznych, jest jeszcze chwilę możliwe, ale ryzykowne. Chmura do likwidacji szkód daje znacznie większe możliwości w zakresie nawiązywania współpracy i rozwoju biznesu na wszystkich możliwych płaszczyznach.

Rozwiązanie chmurowe oprócz dynamicznego rozwoju zapewnia również bezpieczeństwo. Pożar, uderzenie pioruna i przepalenie sprzętu lub jego kradzież to rzeczywistość, która niestety nie jest tak bardzo nieprawdopodobna.
ServiceFlow, pracując w chmurze, jest odporny na tego typu zdarzenia.

Wciąż na czasie – ochrona danych osobowych, RODO.


ServiceFlow to nie tylko zabezpieczenia sprzętowe, ale przede wszystkim dostosowane procedury i procesy przetwarzania danych osobowych do zasad zgodnych z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016). Każdy z naszych partnerów biznesowych ma pewność, że zarówno jego dane, jak i dane osobowe jego klientów są bezpieczne. Zadbaliśmy także o dedykowanego dla ServiceFlow Inspektora Danych Osobowych, który czuwa nad wszystkimi procesami, prowadzi szkolenia i przygotowuje odpowiednie procedury.

Dla kogo jest
ServiceFlow?

Ten innowacyjny system dedykowany jest wszystkim serwisom, którym zależy na optymalizacji procesów obsługowych i efektywnym, kompleksowym zarządzaniu. Powstał po to, aby codzienna praca była prostsza, a komunikacja z klientami odbywała się bez zakłóceń.

To także doskonałe narzędzie dla klientów flotowych, wspomagające zarządzanie szkodowością, które pomaga w budowaniu długotrwałych relacji i współpracy z serwisami, które działają dla nich w pełni transparentnie.

I na koniec – to idealny system dla operatorów serwisowych, zarówno sieci warsztatowych, jak i CFM-ów czy leasingów, czyli wszystkich tych, którzy chcą w prosty i ujednolicony sposób zarządzać przepływem zleceń na naprawy blacharsko-lakiernicze, spinając je w jednym miejscu.

Testuj bezpłatnie -
 ServiceFlow!

Autor: Mariusz Szałajski, prezes zarządu Dynafleet Sp. z o.o.



 
ZOBACZ RÓWNIEŻ

Proponowane artykuły