Poradnik motoryzacyjny

Najlepszy serwis blacharsko-lakierniczy, to jaki serwis?

Udostępnij znajomym

Najlepszy serwis blacharsko-lakierniczy, to jaki serwis? Na to pytanie odpowiedź zna Małgorzata Mulak – dyrektor zarządzający sieci Compet, która w wywiadzie z Tomaszem Słodkim mówi o trendach rynkowych, wyborach i oczekiwaniach klientów. Zapraszamy do lektury. 


TS: Najlepszy serwis blacharsko-lakierniczy, to jaki serwis?

To przede wszystkim taki serwis, który potrafi naprawiać samochody, a to niestety, nie jest wcale takie oczywiste, jakby mogło się wydawać. Mamy w Polsce gro serwisów, które zabierają się za naprawę, a nie są do tego odpowiednio przygotowane. Często takie warsztaty nie posiadają odpowiedniego wyposażenia i pracowników, którzy potrafiliby do tych samochodów podejść. Wszystko to przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo użytkowania. Dobry i bezpieczny serwis, to serwis certyfikowany, który jest odgórnie kontrolowany oraz taki, który posiada odpowiednio wyszkolonych ludzi i odpowiednie wyposażenie.

TS: Czy jest w Internecie lista takich serwisów?

Tak naprawdę to nie ma takich miejsc w Internecie, dlatego Klienci muszą sami takich serwisów szukać. Często kierują się opinią sąsiada, kolegi, a jeżeli chodzi o firmy to opinią innych firm współpracujących z takimi serwisami. Bezpiecznymi serwisami są serwisy Compet, ponieważ jest to jedyna sieć w kraju oparta na systemie franczyzowym, która jest poddawana regularnej odgórnej kontroli i bieżącym szkoleniom. To wszystko sprawia, że Klient ma pewność, że pojazdy są zawsze dobrze naprawione.

TS: Compet to sieć franczyzowa, czyli macie reguły i zasady, którymi muszą kierować się serwisy, aby być odpowiednio przygotowane? Jak nawiązać z Compet współpracę?

To jest bardzo długi proces wdrażania takiego serwisu. Podejmując współpracę z serwisem, na początku przeprowadzamy dwie certyfikacje. Pierwszą jest, niemiecka certyfikacja TÜV Rheinland, która skupia się na tym, w jaki sposób warsztat jest wyposażony, czy posiada odpowiedni sprzęt do tego, aby naprawiać w sposób prawidłowy samochody i czy posiada odpowiednio przeszkolonych ludzi.
Drugą certyfikacją jest nasza – Compet. Sprowadza się do tego, w jaki sposób powinien przebiegać cały proces obsługi klienta, jak powinien wyglądać warsztat oraz jak powinien być przeprowadzony samochód przez cały okres naprawy.
Jeżeli serwisy otrzymają wymagane certyfikacje, to wdrażamy wszystkie zapisy z naszego podręcznika operacyjnego, który opracowywaliśmy przez kilka dobrych lat w oparciu o własne doświadczenia. Zaznaczę, że nie o teorię a o praktykę, ponieważ mamy również dwa własne, duże serwisy blacharsko-lakiernicze.
Podręcznik jest wdrażany po to, aby w całej sieci było trochę jak w McDonaldzie, czyli aby procesy były ujednolicone. Gdzie nasz Klient nie pojedzie, spotka się dokładnie z takim samym standardem obsługi i będzie miał pewność, że jego pojazd zostanie naprawiony zgodnie z technologią producenta.

TS: Jak w takim razie wybrać dobry serwis blacharsko-lakierniczy?

Należy przede wszystkim kierować się zdrowym rozsądkiem, czyli unikać miejsc, które budzą jakiekolwiek nasze podejrzenia, oraz takich, które gdzieś są schowane w jakiś „krzakach”, bo i z takimi miejscami często się spotykamy.  
Wątpliwości niwelowane są przez certyfikacje, które posiadają serwisy. Do takich należą na przykład te, które wcześniej wymieniłam. Dużą zaletą jest także przynależność do jakiejkolwiek sieci, co daje nam pewność, że taki serwis podlega odgórnej kontroli. Najczęściej wiąże się to także z podleganiem procesowi szkoleniowemu, pojawia się również wymóg posiadania określonego sprzętu i wyszkolonych ludzi.

TS: Dlaczego warto wybrać samemu i świadomie serwis blacharsko-lakierniczy, w którym będzie likwidowana szkoda?

Tak jak wspominałam wcześniej, przekłada się to bezpośrednio na kwestie bezpieczeństwa, a one są zawsze dla nas kluczowe. Jeżeli użytkujesz swój samochód i masz grubszą szkodę, to chciałbyś, aby ten samochód wrócił na drogę i woził dalej Twoją rodzinę bezpiecznie. Nam również na tym zależy! Wybór serwisu, który jest odpowiednio przeszkolony, który posiada odpowiednie wyposażenie oraz który zna się na naprawach samochodów i nie jest serwisem absolutnie przypadkowym, ma ogromne znaczenie przede wszystkim dla bezpieczeństwa twojego i Twojej rodziny.

TS: W jakich sytuacjach będziemy potrzebowali takiego serwisu?

W każdej sytuacji, w której pojawi się szkoda w samochodzie, czyli na przykład przy stłuczce, szkodzie parkingowej bądź w konsekwencji wypadku drogowego. Niestety, mamy ogrom takich sytuacji w całej Polsce.

TS: Na co zwrócić uwagę przy wyborze takiego serwisu? Czy wystarczy zadzwonić do Compet?

Mamy infolinię 24/7, gdzie każdy klient uzyska niezbędną pomoc. W momencie, gdy będziesz miał wypadek, stłuczkę bądź szkodę parkingową, bierzesz za telefon i dzwonisz do nas! Niezależnie od tego, co się wydarzyło, pomożemy Ci.
Poinstruujemy Cię, co powinieneś zrobić, a następnie w Twoim imieniu zorganizujemy pojazd zastępczy i holowanie do jednego z naszych serwisów. Dopilnujemy całego procesu naprawy i co istotne Ty będziesz na każdym etapie informowany o statusie naprawy, dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej. Załatwimy również cały proces likwidacji szkody i rozliczenie z Towarzystwem Ubezpieczeniowym.

TS: Czym wyróżnia się Compet?

Jesteśmy jedyną w tej chwili w Polsce siecią, która gwarantuje Klientowi ujednolicone standardy zarówno w zakresie obsługi, jak i w zakresie samych napraw. Nasze serwisy są na bieżąco kontrolowane i audytowane. Przykładamy ogromną wagę do tego, aby pojazdy były naprawiane w sposób bezpieczny i zgodny z technologią producenta. Nasz Klient na bieżąco jest informowany o postępach naprawy. Wyróżnia nas również to, że załatwiamy za klienta wszystkie sprawy od A-Z.

Na wszelki wypadek warto zapisać w telefonie numer do Compet: 22 506 61 50.
 
ZOBACZ RÓWNIEŻ

Proponowane artykuły