Poradnik motoryzacyjny

Jak dokonać właściwego wyboru serwisu po szkodzie?

Udostępnij znajomym
TS: Jak wyglądają serwisy blacharsko-lakiernicze w Polsce?

To jest temat rzeka, jeżeli chodzi o serwisy blacharsko-lakiernicze w Polsce, ponieważ nasz rynek jest bardzo mocno nieuporządkowany. Klienci mają duże spectrum wyboru i bardzo często nie wiedzą czym się kierować przy tym wyborze. Próbowałam sprawdzić ile tych serwisów mamy i okazuje się, że zarejestrowanych obiektów jest około 6,5 tysiąca, natomiast takich, które kupują regularnie części do napraw blacharsko-lakierniczych mamy 20 tysięcy. Pojawia się zatem pytanie, czy te 14 tysięcy nie działa troszeczkę na granicy?

TS: Gdy zdarzy nam się szkoda komunikacyjna, to na co możemy liczyć?

Powinnyśmy przede wszystkim liczyć na wsparcie serwisu blacharsko-lakierniczego, a to bardzo rzadko się zdarza. Większość serwisów skupia się tylko i wyłącznie na samej naprawie. Natomiast to, co można znaleźć u nas w Compet i to, co nas wyróżnia to przede wszystkim wsparcie w całym procesie likwidacji szkody. Czyli od momentu zgłoszenia, poprzez kwestie zorganizowania – załatwienia holowania i samochodu zastępczego aż do samego zakończenia naprawy.

TS: Kto decyduje o tym, jak i gdzie będzie naprawiany samochód po szkodzie?

Często Klienci nie wiedzą o tym, że sami mogą zdecydować, gdzie ich samochód będzie naprawiany. Wszystko zależy od tego, jaką mamy wybraną polisę autocasco, czy ma pewnego rodzaju ograniczenia, czy to jest autocasco, w którym Klient ma szerszy zakres możliwości wyboru. Jeśli tak, to Klient sam może dokonać wyboru serwisu.

Natomiast przy likwidacji szkód z OC sprawcy to zdecydowanie Klient decyduje, dokąd pojedzie ze swoim samochodem. Powinien tego wyboru dokonywać w sposób świadomy - nie dać się zmanipulować i przekierować.

TS: Od tego, jak zostanie naprawiony samochód, zależy, jak długo będziemy mogli później tym samochodem jeździć.

To prawda, ale co ważniejsze, od tego zależy bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny. Samochód, który dzisiaj wyjeżdża z fabryki ma 5 gwiazdek bezpieczeństwa w testach NCAP. Wyjeżdżając z serwisu blacharsko-lakierniczego po większej szkodzie, może nawet nie dostać jednej gwiazdki w takich testach zderzeniowych. Musimy bardzo dużą uwagę przyłożyć do tego, żeby serwis był odpowiednio wyszkolony, umiał naprawić samochód zgodnie z technologią producenta oraz przeprowadził naprawę na odpowiednich częściach. A do tego potrzeba specjalistów.

TS: Jakie prawa przysługują właścicielowi pojazdu po szkodzie?

Tutaj ponownie należy rozgraniczyć czy to jest autocasco, czy OC. Autocasco to są polisy dobrowolne, z których użytkownik, Klient indywidualny korzysta, wtedy kiedy chce. Wykupując, decyduje się na odpowiednio określone warunki, ponieważ jest to umowa zawarta pomiędzy nim a Towarzystwem Ubezpieczeniowym. Warto skupić się na tym, aby wybrać odpowiedni wariant, czyli taki, który daje możliwość samodzielnego wyboru naprawy samochodu, zgodnie z technologią producenta. Nie warto na tym aspekcie oszczędzać oraz decydować się na najtańszy wariant.

Przy polisie OC spectrum wyboru jest dużo większe i dużo szersze. Tutaj Klient powinien liczyć i może liczyć na to, że auto zostanie przywrócone do stanu sprzed szkody. Czyli jeżeli miało części oryginalne lub było nowym samochodem bądź też nawet samochodem 3,4,5-letnim to na takich samych częściach pojazd powinien zostać naprawiony. Często Towarzystwa Ubezpieczeniowe próbują to przeinaczyć.

Warto pamiętać, że w przypadku szkód z OC, Klientowi indywidualnemu przysługuje auto zastępcze na cały okres naprawy, za które powinno zapłacić Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Należy z tych praw korzystać!

TS: Jakie prawa przysługują właścicielowi pojazdu po szkodzie?

Właściciel po szkodzie ma przede wszystkim prawo wyboru, prawo decydowania o tym, gdzie trafi jego samochód i w jaki sposób zostanie naprawiony. Oczywiście wszystko zgodnie z warunkami zawartymi w polisie (w zależności od tego, czy jest to polisa autocasco, czy OC). Przysługuje mu również samochód zastępczy na cały okres naprawy i z tego prawa warto zawsze skorzystać. Niestety, mało kto o tym wie.

TS: Dlaczego warto samemu wybrać serwis?

Warto przede wszystkim z tego względu, aby mieć pewność, że auto zostało dobrze naprawione, czyli zgodnie z technologią oraz że samochód został naprawiony w serwisie, który zna się na rzeczy. Tak jak wspomniałam na początku, tych serwisów, które działają na granicy prawa mamy sporo. Mamy dużo serwisów nie wykwalifikowanych, czyli takich, które nie posiadają odpowiedniego sprzętu, a pomimo wszystko biorą się za naprawy samochodów i podejmują się nawet bardzo skomplikowanych rzeczy. Dla Compet kwestie bezpieczeństwa są najważniejsze.

TS: Dlaczego warto wybrać Compet?

Warto nas wybrać dlatego, że my mamy kontrolę nad serwisami. Jesteśmy jedyną w tej chwili siecią warsztatową w Polsce, która jest oparta na systemie franczyzowym. System franczyzowy daje nam możliwość m.in. wdrożenia ujednoliconych standardów jakościowych i obsługowych w całej sieci, a także kontrolowania ich na bieżąco. Prowadzimy bieżące audyty, kontrole jakościowe, kontrole po naprawcze pojazdów, które wyjeżdżają z naszych serwisów oraz certyfikujemy je. Staramy się dostarczyć Klientowi pełne i kompletne rozwiązanie, po to, by miał pewność, że jego auto zostało dobrze naprawione.

TS: W jaki sposób Compet wesprze właścicieli pojazdów po szkodzie?

W momencie, kiedy zgłoszenie przyjdzie do nas na naszą infolinię, czyli np. kiedy będziesz mieć szkodę i zadzwonisz do nas - to uzyskasz wsparcie, czyli my Ci powiemy, co powinieneś w danej sytuacji zrobić. Właściwie to od tego momentu my zajmiemy się Twoją sprawą. Jeżeli będziesz potrzebował samochodu zastępczego lub holowania - my go zorganizujemy. Następnie pokierujemy całym procesem naprawy, dopilnujemy by Twoja szkoda, zostało odpowiednio skalkulowana i rozliczona z TU, a samochód naprawiony w certyfikowanym serwisie. 
ZOBACZ RÓWNIEŻ

Proponowane artykuły